hemma från akuten del1

Hejsan!
Igår var det inte alls rolig dag måste jag säga. Först gick mötet skit bra och när vi kom hem till mamma(vi åkte hem till henne bra för att mysa lite). När jag sitter och ammar så bärjar det göra ont i ryggen, så lägger mig ner efter åt och försöker sträcka på ryggen. Men inget funka, drog hem för att vila lite utan Vincent, mamma tog honom så att jag och matti skulle få sova lite. Men på vägen hem gjorde det SKIT ont att gå. Men lyckades komma hem. Blev dålig i magen så satt på toan ett tag, så klarade inte ryggen det så tvingade mig själv till sägen, där började jag att gråta av smärta. Så ringde 1177(läkarvårds rådgivning) när jag pratar med i telefon så spry jag. Matti får prata med de i telefon och de vill att jag kommer in till akuten. Men jag kände att jag inte att jag skulle klara av att sitta upp i bilen på väg dit, så de skickade en amulans till mig. När de kommer tar de tempen då liggern den på 37, de tar med mig upp. Men jag glömde glasögon,skor och jacka haha! Smart man är, haha! Men där uppe när jag ligger själv( matti, mamma och Vincent tog blien) så började jag att gråta igen. Sen när mamma kommer så sypdde jag igen. Sen kom matti precis när fick mitt rum på akuten, de tog tempen igen och då hade jag 38.2. Sen tog de 100 olika prover kändes det som. Sen fick jag morfin, och blev ganska hög så kommer inte ihåg så där jätte mycket, men jag vet att när de tog tempen igen hade jag 39, så hade ganska hög feber då jag brukar ha 36. Fick göra en massa undersökningar och så där. Sen kollade de njuren och min vänstra njure var snvullen( hade ont på vänster sida). Sen fick jag låna en bröstpump och pumpa ut lite mjölk. Sen fick jag röntgas två gånger, suck! Igenom en konstig sak, och jag som har klasterfobi, skulle ligga där inne, trodde att jag skulle dö. Men sen sa de att jag skulle åka ut och in igen. Så jag la mig ner och gjorde vad de sa, lika bra ju! Sen tog det att bra tag innan vi fick svar. Vid halv 11 på kvällen fick vi svar att det var njursten, en stor en också! typ 8mm, stor är min, yaay! Inte så konstih att jag fick ont då den är på väg till urinröret. Men jag hoppas att jag inte behöver kissa ut den, haha! Att den inte kommer ut av sig själv, för det kommer göra så jävla ont! Men efter det så ringer jag min moster som kommer och sover med mig. Somnade vid 1, vaknade vid 8.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!