hemma från akuten del2

Innan min moster kommer så hinner jag att spy en gång till, men det var bara vatten, inget annat. Smakade inte ens äckligt. Inte så konstigt att jag spyde vatten heller, hällde i mig typ 2 liter på en halv timma, haha! Mådde lite bättre efter det, somnade några minuter i sängen. Sen kom en kille och hämtade mig till avdelningen. Hinner inte uppfatta vägen dit, var så sjukt trött och borta efter all medicin. Kom till mitt rum, visste inte ens vilken avdeling jag låg på. Men där träffade jag en syster, hon hjälpte mig till sängen och fixa lite mackor till mig. Fick de, men kunde inte ens titta på de, mådde för illa. Skulle precis ringa min moster som skulle komma och sova hos mig. Men då hör jag henne i korridoren. Så skönt att ha någon vid sin sida. För jag hatar verkligen sjukhus efter alla sjuka filmer man har sätt. Man vet ju händer det något typ något virus utbrott så kommer det ju hände på sjukhustet först. Det är vad jag är rädd för. Men när hon kom kunde jag slappna av lite. Efter lite prat så skulle vi sova, men precis när jag höll på att somna så spydde jag. Bara vatten och lite nyponsoppa denna gång. Sen vaknade jag vid 4, som jag alltid gör nu för tiden för att Vincent brukar äta vid den tiden. Men somnade om lika fort typ. Sen vaknade jag vid 7 när de kom och tog tempen på mig, 37 något var det. Sen vaknade jag vid 8, då de håller på att spränga vid norra entren. Trodde att det var brandalarmet först, blev skit rädd haha! Men mådde jätte bra. Ringde älsklingen och pratade med honom om hur natten gick. Den hade inte gått så bra, Vincent vägrade att sova. Men som tur av kom min mamma över till honom vid 3 på natten. Så Matti kunde sova lite ialla fall. Sen var jag tuvungen att hand pumpa ut massa mjölk. Sen kom frukosten, skapligt gott kan jag lova efter 22 timmar utan någon mat! Sen frågade jag och britt om jag kunde gå ut från rummet och gå till affären som är på sjukan. För Matti hade glömt min tandborste. Så ville köpa en. Vi gick till apoket ist, för jag var tvungen att ha amningskupor, för det glömde han också packa ner. Eller jag glömde säga det. Sen köpte vi mackor, sen gick vi till special bb och fick låna deras bröstpump. Kan ju lova er att det kom mycket mjölk. 300 ml, från båda tuttarna och det fanns mera, haha! Efter det mötte vi upp Vincent och matti utanför special bb. Sen gick vi till mitt rum och satt där ett tag och jag myste en massa med min saknade bebis! Sen blev det mat för min del. Åt upp allt! Sen kollade min temp igen för fick inte åka hem om jag hade feber. Men det hade jag inte, så fick åka hem. Så vi åkte hem, gud så skönt det var att få komma hem!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!