Saker ni inte visste om mig?

Tänkte göra en lite lista på saker ni kanske inte vet om mig!
Så 10 saker ni inte visste om mig, eller?
  • Har/haft självskade betende.
    Det började med att jag slutade att äta, jag var inte värd mat. Sedan blev allt värre, rev och satte naglarna i mig själv. Sen kom rakbladen fram. Har fortfarnade tankar om att jag vill skada mig själv när jag mår dåligt. Men jag vet att det är fel, jag vill inte göra det igentligen. Men ibland tar tankarna över. Jag har varit fri från detta i lite mer än 1 år nu! Var ett år i sommras, har dock svårt att äta när jag är depp än idag...
  • Svårt att lita/prata med nya vuxna män.
    Har dåliga erfarenheter när det gäller vuxna män. Tror att alla är likadana som den mannen som tog bort mitt tillit på män. Lika så har jag ganska svårt att lita på killar, då ett ex styrde mitt liv, han tog över mig totalt.
  • Jag har ADD.
    Det är som ADHD, fast jag är inte hyper av mig. Med ADD så har man underenergi man är ofta trött. Men man vill göra något hela tiden, pilla på något hela tiden. Har svårt att konsentrera sig och så där.
  • Har haft en ganska tuff uppväxt.
    Då jag bearbetar det just nu, behöver inte säga mer än så, det är lite för mycket att gå ut med i bloggen.
  • Varit inlagd på BUP.
    Är ganska glad över att jag har fått uppleva det måste jag säga. Varför jag hamnade där, jag gör en lång historia kort: Min kille hade gjort slut, oroligt hemma, mådde skit innan han gjorde slut. När han gjorde slut förlorade jag en kille och hans pappa. Hans pappa var som en pappa för mig med, svårt att förklara men så var det. Allt på en gång. Hade nästan aldrig pratat med någon om mina problem, vilket jag borde ha gjort. Men väl när jag var inlagd så uppväckte jag att så här kan jag inte leva, måste ryka upp mig. Jag klarar det här. Jag bestämde mig för att klara livet. Inne på BUP, bestämde jag en gång för alla, jag klarar detta!
  • Jag har svårt för skolan.
    Jag har nog aldrig varit duktig i skolan, alltid fått g eller ig. Knappt gått till skolan.
  • Jag fick min ryggskada i 9:an
    Vi var på friluftsdag någonstans inte så långt bort. Sen skulle vi klättra upp någon något typ hjul uppe i luften, jag som är skit höjdrädd blev TVINGAD att klättra upp på den där, det var halt. Det hade regnat dagen innan. Trä blir blött och halt. Så när jag väl var där uppe och skulle hoppa ner så halkade jag på underlaget som var löv på marken, så hamnde från typ 3-4 meters höjd rakt på ryggen. Sen dess har jag alltid haft ont i ryggen. Har kollat upp det, har läkarintyg på att jag har en dålig rygg. Men kommer inte ihåg om det är för mycket vatten mellan koterna eller för lite, haha!
  • Jag har dyslexi
    Svårt ord att stava till, var tvungen att googla på det. Ja det har jag, det såg man ganska tidigt i skolan då jag vände på b och d. Gör det än. Har fått ganska mycket hjälp när det gäller detta. Men än idag har jag svårt att stava till vissa saker, även läsa. Har svårt med engelska pga detta. Men jag har klarat mig än så länge.
  • Biter på naglarna
    Så fort naglarna blir för långa eller något så åker de av. Fast jag vill ha långa naglar, haha! Biter utan att jag tänker på det. Fast det är mycket bättre nu en för ett år sedan!
  • Fastnat i ett cykelställ
    Ni får skratta, jag är så världens mest klumpigaste person man kan hitta. Men iaf. I 6an så lekte vi massa vid en skog, såg att en kompis halka(det var snö och vinter) Så ville hjälpa henne. Men vet inte hur det gick till så mitt ben satt fast i cykelstället. Kommer inte ihåg hur jag hamnade där, men iaf! Min kompis skrek på en lärare, rh personlen kom ut med filtar och kuddar. Sen kom räddningstjänsten och ambulansen. De klippte upp cykelstället och tog bort mitt ben. Sedan ville de att jag skulle hänga till sjukhustet för att titta så allt var bra med benet. Men jag ville inte, vilket jag ångrar idag. Då jag fortfarande kan känna av att jag får ont i benet och knät.
Det var lite om mig. Hoppas att ni fick lära känna mig lite mer nu!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!