V.12

Idag går jag in i V.12.
Barnet:

Cirka 5.5 cm och 25 gr.

Hjärnan är i en viktig utvecklingsperiod. Barnet har ögonlock och tandanlagen är på väg. Det går inte att se vilket kön barnet har vid en ultraljudsundersökning även om könsorganen börjat utvecklas. Man kan bara ana skillnaden på flicke- och gossebarn då könsorganen är helt färdiga.

Mamman:

Kan du fortfarande ha dina vanliga kläder?

Barnet rör sig mycket i livmodern utan att du märker det. Det finns redan 60 ml fostervatten i livmodern. Om du ligger ner kanske du kan känna livmoderns kant strax ovanför blygdbenet? 
De flesta har vid den här tidpunkten varit på sitt första inskrivningsbesök hos barnmorskan.

Jag:
Var hos barnmorskan i torsdags. Tog en massa blod prover och så där. 
I början så mådde jag jätte illa det vet ni ju ;) spydde, och så där. Jätte sugen på Kebab, sugen på brocolli. Blivit lite tjock, gått upp i vikt. Men känner mig inte så jätte gravid än, kan inte fatta att jag ska bli mamma än. Blir nog bättre när jag har varit på det andra ultraljudet.
Ja, jag har gjorde ett ultraljud när jag var i v 8. Då jag trodde att jag hade fått missfall, men så var det ju nite. Utan jag missade min ängels bal pga det. Men men, fick se det illa hjärtslaget, så himla underbart! Fick en trå i ögat.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!